Start pilotażu jednej infolinii dla dolnośląskich urzędów skarbowych
Dolnośląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 93.
- Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 stycznia 2024 r, a ich zakończenie – 29 marca br.
- Klienci dolnośląskiej KAS połączą się z infolinią, a nie – jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
- Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
- Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
W ramach pilotażu infolinii, klienci dolnośląskiej KAS będą mieli możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Podstawowe informacje o infolinii:
Numer telefonu: 22 460 59 93
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
- ogólna informacja podatkowo-celna,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- indywidualna informacja podatkowo-celna,
- informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych,
- możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Wraz z urzędami skarbowymi z woj. dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego.
W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.
Komentarze (0)
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. bolkow24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Reklama
Reklama
Najczęściej komentowane
Ostatnie opinie
Janusz Masakra
5 kwietniaChciał skoczyć z dachu. Pomogli policyjni negocjatorzy
Somsiad I dobrze
27 lutegoDwaj poszukiwani zatrzymani przez funkcjonariuszy z Bolkowa
Ostatnia jego kadencja Ostatnia jego kadencja
10 wrześniaGrzegorz Kucab: Gmina Bolków ma ogromny potencjał